Παρά το γεγονός ότι η 83η ελβετική έκθεση φιλοξενεί την McLaren P1 και την LaFerrari, τα σκήπτρα του πιο εξωτικού υπεραυτοκινήτου φαίνεται να κλέβει το δημιούργημα της ιταλικής φίρμας , Veneno λόγω, αν μη τι άλλο, ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο το οποίο θα κατασκευαστεί σε μόλις τρεις μονάδες, ενώ το τίμημα που θα κληθούν να καταβάλλουν οι ιδιοκτήτες της ανέρχεται σε τρία εκατομμύρια ευρώ. Ακολουθώντας την παραδοσιακή τακτική ονοματολογίας της Lamborghini η Veneno, παίρνει το όνομα της από έναν ταύρο που έμεινε στην ιστορία ως ένας από τους μαχητικότερους και ταχύτερους του είδους ο οποίος έχει στο βιογραφικό του, μεταξύ άλλων και το θανάσιμο τραυματισμό του ταυρομάχου Jose Sanchez Rodriguez. Όλα αυτά εν έτει 1914.Οι συστάσεις της φίρμας από την Sant’ Agata κάνουν λόγο για ένα αριστούργημα, αποτελούμενο κυρίως από ανθρακονήματα που υπόσχεται την μέγιστη κάθετη δύναμη και την ελάχιστη αντίσταση στον αέρα, καθώς και η παραμικρή της εμφάνισής του έχει σχεδιαστεί με αυτό το κριτήριο. Μια ματιά στις επιφάνειες της Veneno με τις κάθε είδους αυλακώσεις οι οποίες αναλαμβάνουν να διοχετεύουν τον αέρα πάνω και “μακριά” από το αυτοκίνητο, αρκεί για να επαληθεύσει κανείς, οπτικά τουλάχιστον, την υπόσχεση περί αεροδυναμικής υπεροχής. Το αεροδυναμικό «πακέτο» των αλλεπάλληλων αυλακώσεων στο αμάξωμα που λειτουργούν ως κανάλια ροής αέρα, συμπληρώνουν ο ευμεγέθης αεροδυναμικός διαχύτης και η θηριώδης αεροτομή. Σε ό,τι αφορά τα υπόλοιπα αισθητικά και μη χαρακτηριστικά της, ξεχωρίζουν -κυρίως, λόγω μεγέθους- οι εισαγωγές αέρα, οι ανοιγόμενες προς τα πάνω πόρτες, τα φωτιστικά σώματα σε μοτίβο Υ και το κάλυμμα του κινητήρα με τις οπές για την ψύξη του και το "πτερύγιο" στην κορυφή το οποίο, συμβάλει -και αυτό- στην αύξηση της κάθετης δύναμης προσφέροντας παράλληλα πλεονεκτήματα ως προς την σταθερότητα του αυτοκινήτου.
Κάτω από τα εξωτερικά και εξολοκλήρου ανθρακονημάτινα panels της ιταλικής πρότασης, βρίσκεται το, γνωστό από την Aventador και, επίσης ανθρακονημάτινο, monocoque πλαίσιο. Την ίδια πηγή προέλευσης έχουν τα υποπλαίσια από αλουμίνιο, αλλά και ο κινητήρας. Ο λόγος για τον γνωστό δωδεκακύλινδρο κινητήρα της Aventador με χωρητικότητα 6,5 λίτρων και απόδοση 750 ίππους σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο ISR επτά σχέσεων το οποίο μεταδίδει την κίνηση μόνιμα και στους τέσσερις τροχούς. Ως αποτέλεσμα ωστόσο της ευρύτερης χρήσης ανθρακονημάτων, η Veneno είναι κατά 125 κιλά ελαφρύτερη από την Aventador, περιορίζοντας το βάρος της σε 1.450 κιλά, στοιχείο που σε συνδυασμό με τα υπόλοιπα εξεζητημένα χαρακτηριστικά της αλλά και όπως επιβάλλει η τιμή της, την καθιστά και ταχύτερη. Έτσι, η Veneno επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 2,8 δευτερόλεπτα ενώ η μέγιστη ταχύτητά της ανέρχεται σε 355 χλμ./ώρα.
Σύνταξη: Βάκαλος Απόστολος, Γκατζίανης Κωνσταντίνος, Θεμελής Χρήστος