Είναι το μοναδικό παπί της αγοράς με υγρόψυκτο, τετράχρονο και τετραβάλβιδο κινητήρα 135 κ.εκ., που επιτυγχάνει τόσο υψηλές επιδόσεις (12,6 ίπποι στις 8.500 σ.α.λ.) σε συνδυασμό με τόσο μεγάλη αξιοπιστία. Ο ολοκαίνουργιος κινητήρας προσδίδει εξαιρετικές επιδόσεις και οδική συμπεριφορά μοτοσυκλέτας. Είναι ένα παπί που προσφέρει ευχάριστη σπορ οδήγηση. Επίσης, διατίθενται σε
(1)Πρώτα λύνουμε τα πλαστικά: πλευρικές ποδιές, μάσκα φανάρι, μάσκα κοντέρ, μάσκα φλας, και κεντρικές ποδιές. Βγάζουμε τον ένα πόλο της μπαταρίας. Βγάζουμε το παλιό κοντέρ και βάζουμε το koso. Μετά κάνουμε κάποιες αλλαγές στα καλώδια του koso. Πρέπει να αλλάξουμε το πράσινο με το καφέ καλώδιο στην άσπρη φισα ώστε να ανάβουν οι σωστές ενδείξεις για τα φλας.
2) Συνδεουμε την κεντρική φισα στο koso. Μέτα πρεπει να κόψουμε το κόκκινο καλώδιο που πάει στον διακόπτη γιατί οι πλακέ φισες δεν ταιριάζουν διότι ο διακόπτης έχει τα στρογγυλά φισακια. Κόβουμε το καλώδιο κοντά στην φισα για να έχουμε μποσκα. Μέτα πρεπει βρούμε και να ενώσουμε άλλα δυο καλώδια που το ενα να έχει αρσενικό στρογγυλό φις και το άλλο θηλυκό στρογγυλό φις ώστε να μπορούμε να συνδέσουμε σε σειρά το κόκκινο καλώδιο του κοντέρ με το κόκκινο του διακόπτη.
(3) Μέτα συνδέουμε την μαύρη φισα με την μαύρη και την άσπρη με την άσπρη, το πράσινο καλώδιο με το πράσινο και το κίτρινο στο κίτρινο του φις της λάμπας, το πλήκτρο έλεγχου, την προέκταση για τον αισθητήρα θερμοκρασίας και στο καφέ το μακρύ μπλε για το στροφόμετρο.
(4) Τον αισθητήρα θερμοκρασίας τον έπιασα με ένα δεματικο διπλά στον αισθητήρα θερμοκρασίας νερού.
(5) Μετά βγάζουμε τον εγκέφαλο απο την θέση του και τον βγάζουμε από την φισα του. Με ένα ψαλίδι κόβουμε προσεκτικά παράλληλα με τα καλώδια το μαυρο περιτύλιγμα. Μέτα βρίσκουμε το κόκκινο καλώδιο (προσοχή όχι το κόκκινο-μαυρο) και το περνάμε στην σχισμή του "κλευτη". Μέτα βάζουμε το μπλε καλώδιο του στροφόμετρου στην τρυπά και μετά με μια πένσα προσεκτικά να μην πιάσουμε κανένα καλώδιο η φύγει το μπλε πατάμε να κλείσει ο "κλευτης"
(6) Κουμπώνουμε τον εγκέφαλο. Αυτό ήταν... Για να δούμε ότι όλα ειναι οκ συνδέουμε τον πόλο της μπαταρίας. Το κοντέρ θα ανάψει και θα γυρνάει πολύ αργά ο δείκτης των στροφών. Όταν σβήσει γυρνάμε τον διακόπτη και βάζουμε μπροστά την μηχανη. Μόλις πάρει ο δείκτης θα πάει μπαμ στο 15 άλλα δεν υπάρχει πρόβλημα... σημαίνει ότι δουλεύει. Σβήνουμε τον διακόπτη. Τον ξαναανοιγουμε έχοντας πατημένο το κουμπί για να μπούμε στις ρυθμίσεις και πάμε στο μενού 2 όπου ρυθμίζουμε το στροφόμετρο. Το πάμε στο 11 και το βάζουμε στο HiAct (αν δεν ξέρουμε πως διαβάζουμε τις οδηγίες). Μέτα κλείνουμε τον διακόπτη τον ανοίγουμε και βάζουμε μπροστά την μηχανη. Τώρα το στροφόμετρο πρεπει να δουλεύει κανονικά και να χτυπάει κόφτη κοντά στις 10.000 στροφές. Αν όλα μέχρι εδώ ειναι καλά κάνουμε όλες τις ρυθμίσεις του koso και μετά μαζεύουμε τα καλώδια και τα βάζουμε όμορφα στην θέση τους. Τα καλώδια του εγκεφάλου κάλο θα ειναι να τα κλείσουμε με το προστατευτικό τους και να το φέρουμε 2-3 φόρες με μονωτική ταινία για να μην ειναι εκτεθειμένα τα καλώδια. Βάζουμε τα πλαστικά και ήμαστε έτοιμοι!ικές ποδιές, μάσκα φανάρι, μάσκα κοντέρ, μάσκα φλας, και κεντρικές ποδιές. Βγάζουμε τον ένα πόλο της μπαταρίας. Βγάζουμε το παλιό κοντέρ και βάζουμε το koso. Μετά κάνουμε κάποιες αλλαγές στα καλώδια του koso. Πρέπει να αλλάξουμε το πράσινο με το καφέ καλώδιο στην άσπρη φισα ώστε να ανάβουν οι σωστές ενδείξεις για τα φλας.
2) Συνδεουμε την κεντρική φισα στο koso. Μέτα πρεπει να κόψουμε το κόκκινο καλώδιο που πάει στον διακόπτη γιατί οι πλακέ φισες δεν ταιριάζουν διότι ο διακόπτης έχει τα στρογγυλά φισακια. Κόβουμε το καλώδιο κοντά στην φισα για να έχουμε μποσκα. Μέτα πρεπει βρούμε και να ενώσουμε άλλα δυο καλώδια που το ενα να έχει αρσενικό στρογγυλό φις και το άλλο θηλυκό στρογγυλό φις ώστε να μπορούμε να συνδέσουμε σε σειρά το κόκκινο καλώδιο του κοντέρ με το κόκκινο του διακόπτη.
(3) Μέτα συνδέουμε την μαύρη φισα με την μαύρη και την άσπρη με την άσπρη, το πράσινο καλώδιο με το πράσινο και το κίτρινο στο κίτρινο του φις της λάμπας, το πλήκτρο έλεγχου, την προέκταση για τον αισθητήρα θερμοκρασίας και στο καφέ το μακρύ μπλε για το στροφόμετρο.
(4) Τον αισθητήρα θερμοκρασίας τον έπιασα με ένα δεματικο διπλά στον αισθητήρα θερμοκρασίας νερού.
(5) Μετά βγάζουμε τον εγκέφαλο απο την θέση του και τον βγάζουμε από την φισα του. Με ένα ψαλίδι κόβουμε προσεκτικά παράλληλα με τα καλώδια το μαυρο περιτύλιγμα. Μέτα βρίσκουμε το κόκκινο καλώδιο (προσοχή όχι το κόκκινο-μαυρο) και το περνάμε στην σχισμή του "κλευτη". Μέτα βάζουμε το μπλε καλώδιο του στροφόμετρου στην τρυπά και μετά με μια πένσα προσεκτικά να μην πιάσουμε κανένα καλώδιο η φύγει το μπλε πατάμε να κλείσει ο "κλευτης"
(6) Κουμπώνουμε τον εγκέφαλο. Αυτό ήταν... Για να δούμε ότι όλα ειναι οκ συνδέουμε τον πόλο της μπαταρίας. Το κοντέρ θα ανάψει και θα γυρνάει πολύ αργά ο δείκτης των στροφών. Όταν σβήσει γυρνάμε τον διακόπτη και βάζουμε μπροστά την μηχανη. Μόλις πάρει ο δείκτης θα πάει μπαμ στο 15 άλλα δεν υπάρχει πρόβλημα... σημαίνει ότι δουλεύει. Σβήνουμε τον διακόπτη. Τον ξαναανοιγουμε έχοντας πατημένο το κουμπί για να μπούμε στις ρυθμίσεις και πάμε στο μενού 2 όπου ρυθμίζουμε το στροφόμετρο. Το πάμε στο 11 και το βάζουμε στο HiAct (αν δεν ξέρουμε πως διαβάζουμε τις οδηγίες). Μέτα κλείνουμε τον διακόπτη τον ανοίγουμε και βάζουμε μπροστά την μηχανη. Τώρα το στροφόμετρο πρεπει να δουλεύει κανονικά και να χτυπάει κόφτη κοντά στις 10.000 στροφές. Αν όλα μέχρι εδώ ειναι καλά κάνουμε όλες τις ρυθμίσεις του koso και μετά μαζεύουμε τα καλώδια και τα βάζουμε όμορφα στην θέση τους. Τα καλώδια του εγκεφάλου κάλο θα ειναι να τα κλείσουμε με το προστατευτικό τους και να το φέρουμε 2-3 φόρες με μονωτική ταινία για να μην ειναι εκτεθειμένα τα καλώδια. Βάζουμε τα πλαστικά και ήμαστε έτοιμοι!
Πληροφορίες
Κινητήρας / Τύπος: Μονοκύλινδρος, Αερόψυκτος, τετράχρονος, SOHC, τετραβάλβιδος
Κυβισμός: 135κ.εκ.
Ιπποδύναμη: 9,3 kW (12,6PS) @ 8.500 σ.α.λ.
Ροπή στρέψης: 12,3 Nm @ 6.000 σ.α.λ.
Φρένα εμπρός: Υδραυλικό δισκόφρενο, Ø 220 χλστ.
Φρένα πίσω: Ταμπούρο, Ø 130 χλστ.
Ελαστικά εμπρός: 70/90-17 (38P)
Ελαστικά πίσω: 80/90-17 (50P)
Αναρτήσεις εμπρός:
Αναρτήσεις πίσω:
Βάρος: 110 κιλά
Υψος σέλας: 770 χλστ.
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ: 3,6 L
Το νέο Crypton καταφέρνει να έρθει στην κορυφή της κατηγορίας, χάρη κυρίως στον εκπληκτικό κινητήρα του. Η Yamaha το προμήθευσε με έναν ολοκαίνουργιο κινητήρα 134 κ.εκ., ο οποίος δεν είναι αερόψυκτος, όπως συνηθίζεται στα παπιά, αλλά υγρόψυκτος. Χάρη σε αυτόν, το Crypton-X παραμένει στο μεγαλύτερο μέρος του φάσματος των στροφών νευρικό και σβέλτο. Η ιπποδύναμη είναι ελαφρώς υψηλότερη από των ανταγωνιστών, ενώ βασικό του προτέρημα είναι η ροπή του. Το Crypton βασίζεται και στον περιφερειακό του εξοπλισμό, ώστε να σε προϊδεάσει για sport βόλτες.
Οι σφιχτές αναρτήσεις και το πλαίσιο επιτρέπουν στον αναβάτη να το πιέσει λίγο παραπάνω και να ανταμειφθεί με μεγαλύτερα περιθώρια κλίσης. Και τα φρένα, ενισχύουν το χαρακτήρα του, καθώς το Crypton-X θα φρενάρει άμεσα και με ασφάλεια.
Τα μοναδικά του μειονεκτήματα αφορούν στον τομέα της πρακτικότητας. Το νέο παπί της Yamaha δε διαθέτει πλάγιο σταντ, γεγονός που σημαίνει ότι ο αναβάτης θα πρέπει να το βάλει στο διπλό, ακόμη και για μια μικρή στάση. Τέλος, η απουσία δισκόφρενου στο πίσω φρένο, αφήνει μια άσχημη γεύση, παρά το γεγονός ότι το ταμπούρο κάνει εξαιρετική δουλειά.
Ένα νέο προϊόν που έχει πολύ ενδιαφέρον είναι το φτερό πίσω χωρίς τρύπες για τα flash το είδα σε 2 ελληνικά site και σε καλή τιμή βεβαία εμείς δεν κάνουμε διαφήμιση τα site απλώς της φωτογραφίες που δείχνουμε είναι από αυτά τα site..!!!
Σύνταξη: ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΡΓΙΑΣ, ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΚΑΤΣΟΥΛΙΔΗΣ, ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΚΑΤΣΟΥΛΙΔΗΣ!!