Επισήμως, το Saxo παρουσιάστηκε στα τέλη του 1995 και λανσαρίστηκε τον Φεβρουάριο του 1996, αρχικά μόνο σε 3-πορτη έκδοση, ενώ τον Ιούλιο του 1996 έφτασε στην αγορά και η 5-πορτη. Το νέο μοντέλο είχε σημαντικά μεγαλύτερες διαστάσεις από το ΑΧ και πρακτικώς είχε μετακινηθεί σε μια ελαφρώς ανώτερη τάξη μεγέθους, φτάνοντας πλέον στην κατηγορία Β, αντί της Α. Επίσης, ο εξοπλισμός του είχε αναβαθμιστεί σημαντικά και πλέον προσέφερε και έξτρα αυτόματο κιβώτιο, για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο πόλης της Citroën, το οποίο συγκεκριμένα προσφερόταν στους 8-βάλβιδους κινητήρες βενζίνης 1.4 λίτρων και 1.6 λίτρων.Ωστόσο, το ΑΧ συνέχιζε ακόμα και τότε να έχει μεγάλη εμπορική απήχηση, ενώ το Saxo δεν έτυχε θερμής υποδοχής από τον Τύπο αυτοκινήτου και το κοινό. Πράγματι, αν και το Saxo ήταν ένα τεράστιο βήμα μπροστά ως προς το ΑΧ, φαινόταν σαν ένα εμφανισιακό αντίγραφο του Peugeot 106, που είχε λανσαριστεί το 1991, έχοντας βασιστεί επίσης στην πλατφόρμα του ΑΧ. Μολονότι το Saxo είχε εξελιχθεί από το ΑΧ και όχι από το 106, εισέπραξε επικριτικά έως και άκρως αρνητικά σχόλια, όπως ότι «δεν μπήκαν ούτε καν στον κόπο να το διαφοροποιήσουν λίγο». Ως αποτέλεσμα, η Citroën αποφάσισε να συνεχίσει προσωρινά την παραγωγή του AX, παράλληλα με το Saxo. Παρά την έντονη ομοιότητά του με το 106 και τα σχετικά επικριτικά σχόλια, ωστόσο, το Saxo κέρδισε αναπάντεχα τον τίτλο του «Ομορφότερου Αυτοκινήτου» για το 1997.Τελικώς και η εμπορική επιτυχία δεν άργησε πολύ: για την ακρίβεια, αρχικά η αγορά αντέδρασε κάπως διστακτικά, αλλά λίγους μήνες μετά οι πωλήσεις άρχισαν να ανεβαίνουν ραγδαία. Όπως συνέβη και με το AX, η επιτυχία του Saxo οφειλόταν στο χαμηλό κόστος συντήρησης και στην πολύ ανταγωνιστική τιμή του. Επίσης, όπως και το ΑΧ, το Saxo ήταν εξαιρετικά ευκίνητο και ευέλικτο στην οδήγηση μέσα στην πόλη και με ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.Επιπλέον, η παρουσίαση του Saxo συνέπεσε με την έναρξη της δεύτερης σειράς του Peugeot 106, με την οποία μοιραζόταν σχεδόν όλα τα μηχανικά μέρη και τα ανταλλακτικά του αμαξώματος. Ως εκ τούτου, ένας άλλος λόγος για την μεγάλη επιτυχία του, ήταν η ευκολία στην εύρεση ανταλλακτικών, δεδομένου ότι πολλά από αυτά ήταν διαθέσιμα στα κέντρα εξυπηρέτησης και των δύο εταιρειών, τόσο της Citroën, όσο και της Peugeot.
Ο κύριος στόχος στον οποίο απευθυνόταν το Saxo ήταν προφανώς η νεολαία, η οποία γρήγορα εκτίμησε τις δυναμικές ιδιότητες του μικρού γαλλικού αυτοκινήτου. Μέσα στο 1996, λίγους μήνες μετά την έναρξη των πωλήσεων, κυκλοφόρησαν στην αγορά δύο σπορ εκδόσεις του Saxo, το Saxo VTR, αρχικής ισχύος 90 hp, που αυξήθηκε στους 100 hp από τις Ιανουαρίου 2001, και το Saxo VTS, που απέδιδε 120 hp. Όπως συνέβη και με τον προκάτοχό τους, την έκδοση AX GTi, οι δύο αυτές εκδόσεις του Saxo γνώρισαν τεράστια επιτυχία και απήχηση στο νεανικό κοινό, το οποίο τα θεωρεί, ακόμα και σήμερα, ως τρία (μαζί με το AX GTi) από τα καλύτερα μικρά σπορ μοντέλα που κατασκευάστηκαν ποτέ.Τον Δεκέμβριο του 1997, το Saxo υπέστη την πρώτη στη σειρά ανανέωση, που το διαφοροποίησε εμφανώς από το 106. Συγκεκριμένα απέκτησε νέα γρίλια, πιο ανοιχτή και φαρδιά από την πρώτη, για καλύτερη ψύξη του κινητήρα και σαφέστερη διαφοροποίηση της εμφάνισης των πίσω φώτων. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με τις αφίξεις μέσα στο 1998 του Peugeot 206 (ο διάδοχος του δημοφιλέστατου Peugeot 205) και του Clio δεύτερης γενιάς της αντίπαλης Renault, οδήγησε τη Citroën στην οριστική απόσυρση του προκατόχου AX από την παραγωγή τον Δεκέμβριο του 1998.
Ενώ οι πωλήσεις συνέχιζαν να αυξάνονται, τον Σεπτέμβριο του 1999 (σεζόν του 2000) το Saxo υποβλήθηκε σε ένα ακόμα λίφτινγκ, αυτή τη φορά εντονότερο. Οι αρχικοί προβολείς, που έμοιαζαν κάπως με αυτούς του AX και και του 106, αντικαταστάθηκαν από νέους αμυγδαλωτούς, παρόμοιους με αυτούς που τοποθετήθηκαν 1 χρόνο μετά και στο Citroën Xsara Σειράς 2. Επίσης και η γρίλια ανάμεσά τους επανασχεδιάστηκε.[3] Τα πίσω φώτα έγιναν κόκκινα και λευκά (προηγουμένως ήταν κόκκινα και γκρι). Αντιθέτως, τα μηχανικά του μέρη παρέμειναν σχεδόν αμετάβλητα. Η πιο εμφανής διαφορά ήταν οι νέες ζάντες 15 ιντσών για την έκδοση VTS, αντί για 14 ιντσών προηγουμένως ο Citroën Saxo προσφερόταν με μια μεγάλη ποικιλία κινητήρων, όλοι 4-κύλινδροι σε σειρά (Ι4). Σχεδόν όλοι ήταν 8-βάλβιδοι, με εξαίρεση την 16-βάλβιδη κορυφαία έκδοση 1.6i VTS, ενώ υπήρξε και μια περιορισμένης παραγωγής, αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση, από την οποία πωλήθησαν μόλις 5.500 αντίτυπα, λόγω υψηλού κόστους και μικρής χιλιομετρικής αυτονομίας.[4] Αναλυτικά, τα μηχανικά σύνολα του μοντέλου ήταν τα εξής:[5]
ΠΗΓΕΣ: https://el.wikipedia.org/wiki/Citro%C3%ABn_Saxo
ΣΥΝΤΑΞΗ: Ιάσωνας Χαρλάς, Άγγελος Τζάρρας.