SEAT Ibiza

H SEAT είναι, με διαφορά, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ισπανίας. Ιδρύθηκε στις 9 Μαΐου 1950 από το Εθνικό Ινστιτούτο Βιομηχανίας (Instituto Nacional de Industria, INI) της Ισπανίας, και σήμερα αποτελεί θυγατρική εταιρεία του γερμανικού ομίλου Volkswagen. Τα κεντρικά της SEAT βρίσκονται στο βιομηχανικό συγκρότημα της SEAT στο Μαρτορέλ (Martorell), κοντά στη Βαρκελώνη της Ισπανίας.

Η σειρά αυτοκινήτων SEAT Ibiza κατασκευάζεται από την ισπανική SEAT, διατηρώντας το μηχανικό υπόβαθρο του Volkswagen Group. Αποτελεί την αντικαταστάτρια του μοντέλου SEAT Fura και του SEAT Fonda, και παράγεται από το 1984. Το όνομα σαφώς προέρχεται από την νήσο Ίμπιζα που ανήκει στο συγκρότημα των Βαλεαρίδων νήσων, καθώς αυτή είναι μια από τις πτυχές της παραδοσιακής φιλοσοφίας που διατηρεί η αυτοκινητοβιομηχανία μέχρι σήμερα. Από την έναρξη της σειράς μέχρι και το 2015, έχουν πωληθεί 3,2 εκατομμύρια αντίτυπα του Ibiza, καθιστώντας το ως ένα από τα πιο διάσημα ονόματα και της supermini κατηγορίας B, καθώς και της ίδιας της SEAT.

Το SEAT IBIZA έχει πέντε γενιές.

Πρώτη γενιά

Η πρώτη γενιά παρουσιάστηκε επίσημα στην Έκθεση μηχανοκίνησης του Παρισιού το 1984, αν και η έναρξη της παραγωγής είχε λάβει χώρα στις 27 Απριλίου του ίδιου έτους. Μέχρι και τον τερματισμό της παραγωγής, είχαν αγοραστεί 1.342.001 οχήματα, αποτελώντας μια μεγάλη επιτυχία για τα τότε δεδομένα της Ισπανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Δεύτερη γενιά

Το μοντέλο ανανεώθηκε συνολικά δύο φορές: το 1996, όπου δέχτηκε διαφοροποιήσεις στην αισθητική του οχήματος, όπως η τοποθέτηση νέας γρίλιας και φωτιστικών σωμάτων και ανανεωμένων προφυλακτήρων. Σε θέμα μηχανικών το σύστημα μετάδοσης άλλαξε καθώς τοποθετήθηκε νεότερος κινητήρας των 150 ίππων, αλλά και ο 16-βάλβιδος 1.8 λίτρων, που υπήρχε επίσης και στο Volkswagen Polo 3ης γενιάς.

Τρίτη γενιά

Ο ανάδοχος του Mk2 ξεκίνησε να παράγεται στο Μαρτορέλλ της Ισπανίας και στην Μπρατισλάβα της Σλοβακίας όπου είναι εγκατεστημένο εργοστασιακό παράρτημα της Volkswagen το 2003. Είναι το δεύτερο μοντέλο Ibiza που βασίζεται στην πλατφόρμα MQ24 της Volkswagen Group, ομοίως δηλαδή με αυτό του Volkswagen Polo Mk4. Σχεδιαστής αυτού, ήταν ο Γούολτερ Ντα Σίλβα, ακόμη ένας γνωστός Ιταλός αρχιτέκτονας, ο οποίος είχε συνεργαστεί για μεγάλο διάστημα στον Γερμανικό όμιλο.

Τέταρτη γενιά

Οι πρώτες κυκλοφορίες που διατέθηκαν στην παγκόσμια αγορά ήταν υπό την μορφή 3-πορτου και 5πορτου hatchback ως Ibiza SportCoupe ή ως Ibiza SC. Η έκδοση Ecomotive ήταν καθαρά για μεγαλύτερη εξοικονόμηση καυσίμου και χαμηλότερους ρύπους και, κατά συνέπεια, ήταν φιλικότερη προς το περιβάλλον. Στις πιο ενισχυμένες μηχανικά εκδόσεις Cupra, FR και Bocanegra είχαν τοποθετηθεί βενζινοκινητήρες μεταξύ 150 και 180 ίππων. Για την έκδοση FR τοποθετήθηκε και το 7-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων τύπου DSG και στις υπόλοιπες δυο εκδόσεις είχαν το ίδιο σύστημα με παραπάνω επιδόσεις.

Πέμπτη γενιά

Με την ολοκλήρωση της τέταρτης γενιάς και την ανακοίνωση της SEAT για τον ερχομό της πέμπτης, το νέο Ibiza σύμφωνα με την επίσημη ιστοσελίδα της αυτοκινητοβιομηχανίας δεν φέρει μεγάλες διαφορές, τουλάχιστον από άποψη που δίνει το εξωτερικό του, με το Mk4.Το Mk5 έχει την ίδια αρχή με τον ομόσταυλό του, καθώς θα είναι το πρώτο όχημα επι Volkswagen Group που θα χρησιμοποιηθεί η νέα πλατφόρμα του Γερμανικού ομίλου MQB A0 όπου θα ακολουθήσουν και τα νέα Volkswagen Polo έκτης γενιάς και Audi A1 του 2018.

ΠΗΓΕΣ:
1)Wikipedia Seat Ibiza, https://el.wikipedia.org/wiki/SEAT_Ibiza

Συνταξη:Νίκος Σωτηρίου,Βασίλης Τσέκας